SYSTEEMBEHEERDER / IT SUPPORT ENGINEER 3e lijn

Digi Terra is op zoek naar een ervaren allround systeembeheerder / 3e lijns IT engineer om het bestaande team te komen versterken.
Samen met je collega’s realiseer- en beheer je de on-premises en Cloud ICT omgevingen van verschillende klanten, zowel op afstand als op locatie.
Tevens doe je onderzoek naar de functies en voordelen van nieuwe IT producten- en oplossingen en ben je betrokken bij pre-sales voor het opstellen van offertes.

Je hebt daarbij te maken met allerlei verschillende soorten gebruikers, zoals directie / management of productie- of operationele medewerkers.
Je behandelt zelfstandig uiteenlopende vragen en problemen op gebied van onder meer servers, werkplekken, applicaties, klantdata continuïteit, backups, Cloud en IT infrastructuur.

Je collega’s

Je maakt deel uit van ons IT support team. Je hebt daarin senior, medior en junior collega’s die breed georiënteerd zijn maar ook een specialisatie hebben.

Wat wij graag in jouw profiel zien:

Van de allround systeembeheerder / 3e lijns IT engineer wordt veel verwacht. Jij vormt namelijk het vaste aanspreekpunt waarmee onze klanten meestal contact hebben als het erop aankomt.
We verwachten van jou een klantgerichte, pro-aktieve en probleemoplossende houding.
Je denkt voortdurend na over hoe een bepaald probleem een volgende keer voorkomen kan worden, of hoe onze klanten nóg beter geholpen kunnen worden.
Ook adviseer je Digi Terra sales regelmatig mbt offertes.

De volgende eigenschappen zijn essentieel in deze functie:

  • Klantgerichte instelling ; jij biedt onze klanten IT ontzorging en lost reguliere problemen en calamiteiten zelfstandig op
  • Natuurlijke interesse in IT ; IT is voor jou niet gewoon een 9-to-5 baan, maar je passie. Je volgt nieuwe IT ontwikkelingen op de fout en kan daarover mee praten.
  • Communicatief sterk ; je weet om te gaan met goede, maar ook met moeilijke klantcontacten, maar blijft altijd hulpvaardig en vriendelijk en beheerst het Nederlands en Engels goed
  • Stressbestendig ; je krijgt ook te maken met paniek, klant frustratie en systeem crashes, maar houd je hoofd koel en handelt weloverwogen
  • Nauwkeurig en oog voor detail  ; je werkt tickets en klant IT documentatie bij en legt wijzigingen vast in de klant IT documentatie
  • Teamspeler ;  je vindt het geen probleem om een collega te helpen, en schroomt niet om elf hulp in te roepen als je er niet uitkomt
  • Flexibel ; het kan voorkomen dat je ook na werktijd nog weleens ondersteuning moet bieden en buiten werktijd oproepbaar moet zijn

Vereiste kennis

  • Minimaal 6 jaar ervaring met brede IT ondersteuning in MKB+ omgevingen met 10-250 werkplekken.
  • Diepgaande kennis van Microsoft Desktop OS, Microsoft server 2012 en hoger, SQL server, LAN/WAN, IT Security, Office 365, MS Azure en/of Amazon AWS en liefst ook Mac OS.
  • Minimaal MBO4 niveau, afgerond
  • Beschikking over Microsoft certificering is een pré

Wat bieden wij

Digi Terra biedt jou een informele werkomgeving waar veel ruimte is voor eigen initiatief, inbreng van ideeën, zelfstandig werken en ontwikkeling van je skills.
Wij willen samen met jou op een positieve en innoverende manier verder bouwen aan het uitbouwen van onze klantenkring en onze klantgerichte en professionele IT dienstverlening steeds weer verbeteren.
Collegialiteit en teamwork zijn van groot belang en de lunch gebruiken we graag samen, net als de vrijdagmiddagborrel en regelmatige uitjes.
Digi Terra biedt je een goed arbeidsvoorwaardenpakket met mogelijkheid voor extra beloning voor bijzondere inbreng en prestaties, opleidingsmogelijkheden, waardering én een goede privé / werkverhouding.
Flexibele werktijden of werkdagen zijn bespreekbaar.

Interesse gewekt ?

Stuur een email met je motivatie en CV naar hrm@digiterra.nl.